Amazons lancering i Norden fra et Medie-/Performance agenturs perspektiv

Der er ingen tvivl om, at Amazon lancering i Norden skaber et nyt og attraktivt nyt indtjeningspotentiale for medier og performance agencies.
Som en virksomhed med en stærk baggrund i performance medier, vil vi gerne dele nogle gode råd.

Undervurder ikke Amazons kompleksitet

  1. Amazon er ikke som Google eller Facebook, der blev bygget for at gøre det nemt og effektivt at bruge mediebudgetter. Amazon er en salgsmaskine, og alting deri er forbundet med salg.
  2. At få sin klient til at skifte til at sælge på platforme via Amazon er ikke en enkel opgave, og det kræver ofte feedback fra mennesker, man ikke har kontakt til.
  3. Tænk dig godt om, inden du sætter dit agenturs troværdighed på spil ved at tilføje Amazon som en kompetence i tjenestemenuen. I Amazon er det utroligt nemt at lave fejl, hvor din klient bliver straffet med en suspenderet konto.
  4. For mennesker med en Google-baggrund, kan Amazons reklamer virke bekendte. Men vær opmærksom på, at det er ikke det samme, da selv søgeordene er forskellige. For at få succes med sine reklamer, skal din klient være nødt til at have at have sat sin konto op, logistik, økonomi og skattekrav, såvel som at holde produkterne i tip top orden.

Når opsætningen og butikken forvaltes korrekt, er Amazon virkelig en fantastisk salgsmaskine, men det tager et år at lære det ordentligt. Dash er kun interesseret i Amazon, og det er derfor, at vi hos Dash har meget erfaring med samarbejde med andre agenturer herom.

Vi vil med meget gerne udarbejde en aftale, der udgør en gensidigt fordelagtig ordning, hvor du også indgår. Tøv ikke med at komme i kontakt med os.

KONTAKT OS