Amazons lancering i Norden fra et B2B Brand-perspektiv
Fra B2B brand-perspektivet bliver ændringerne mindre dramatiske end for forbruger-brands. Amazon for Business er en relativt ny tjeneste, men den har opnået en enorm popularitet på tværs af forskellige brancher og kategorier. Der er forbruger feeds om ændringer i forbrugernes adfærd. I det lille kontormiljø er folk glade for at anvende den samme kanal som til deres privatliv, og Amazon har vundet en stor andel butikker, der tilbyder kontorartikler, igennem denne service.

Men det er ikke kun små kontorartikler, vi har erfaring med. Nogle brands håndterer sin forsyning af industrielle reservedele eller små udvidelser til større fabriksløsninger via Amazon Business. Amazons skudsikre logistik og relativt nemme lagerstyring har gjort det muligt at sende produkter, der ellers passer dårligt til fabrikanternes kerneproces. At bringe dine produkter til Amazon giver også danske brands gode eksportmuligheder over hele verden.
Amazon-platformen er som intet, Norden før har set. Det er et hårdt og kompliceret miljø, og det tager et år at lære at få tingene til at spille, og det bør ikke sammenlignes med Google eller Facebook, da Amazon er interesseret i at yde god service forbeholdt kunderne, snarere end selve brandsen.